MALÉV - SHTF

A fenti interjút követően, egy héten belül kerülnek napvilágra a következők, amiket elfelejtett elmesélni Oszkó Péter, a Bajnai-kormány pénzügyminisztere:

„A Ryanair légitársaság csütörtöki budapesti tájékoztatóján osztotta ki az újságíróknak azt a dokumentumot, amelyből az is kiderült, hogy Oszkó Péter tavaly áprilisban csatlakozott a Wizz Air igazgatóságához. Mint ismert, 2010 végén a korábbi Malév-vezérigazgató, Váradi József által vezetett Wizz Air feljelentése alapján az Európai Bizottság 2010. december 21-én kelt határozatával hivatalos vizsgálati eljárást indított a Malév Zrt.-t érintő, feltételezetten az Európai Unió szabályaiba ütköző állami támogatási intézkedések ügyében.

Az EB 2012. január 9-én döntött az állami támogatás ügyében, és megállapította, hogy a magyar nemzeti légitársaság számára 2007 és 2010 között a privatizációval és a visszaállamosítással összefüggésben nyújtott finanszírozás jogellenes állami támogatásnak minősül, mivel a Malév nem volt képes ilyen finanszírozáshoz jutni a piacról a magyar hatóságok által nyújtott feltételek mellett. Az állam által nyújtott támogatás összege közel 100 milliárd forintot tett ki.” (idézet az MNO-tól)

Nehéz elhessegetni azt a gyanút, hogy itt jöttek-mentek a magyar állam és az állami vállalatok vezetői, akik felelőtlen és károkozó működésük után, a versenyszférába átnyergelve, pár-tízmilliós júdáspénzekért hátbaszúrják a korábban általuk vezetett céget és azt a nemzetet, ahová elvileg tartoznának. Nehéz indulatok nélkül gondolni ezekre az emberekre, amikor a jelenleg vélelmezett 1000 milliárdos kártérítési kötelezettség nagyjából ahhoz az összeghez fogható, amennyi az ágazati különadók összes bevétele volt az elmúlt másfél évben. Amiért már eddig is Európában sosemlátott úniós meghurcoltatást kell, és ma még beláthatatlan következményeket kellhet elszenvednie a magyaroknak.

Ajánlott irodalom: Kettős játékot folytatott Oszkó?

0 Responses to “MALÉV - SHTF”


  1. No Comments

Leave a Reply